Jak prowadzić kampanię promocyjną restauracji w social media?

Social media dawno przestały pełnić jedynie rozrywkową, stając się skutecznym narzędziem marketingowym. Świetnie wiedzą o tym osoby zajmujące się reklamą wielkich marek, które wykorzystują portale społecznościowe do prowadzenia efektywnych kampanii. Przygotowaliśmy dla Was krótki przewodnik o tym, jak prowadzić kampanię promocyjną restauracji w social mediach.

Facebook pełen jest klientów

Zacznijmy od początku, czyli od Facebooka, który wciąż stanowi jeden z najważniejszych kanałów komunikacyjnych. Jak prowadzić skuteczną kampanię promocyjną restauracji na popularnym „fejsie”.  Trzeba spełnić kilka warunków. Fanpage lokalu gastronomicznego to świetna okazja, żeby zaprezentować gościom klimat lokalu, pokazać potrawy oraz przedstawić charakterystykę lokalu. Różne typu postów oparte na grafikach lub materiałach video pozwolą zbudować zainteresowanie potencjalnych klientów. Nie zapomnij my o tym, żeby na bieżąco relacjonować ,co się u nas dzieje! Wizyty sławnych klientów, nowe dania wprowadzone do menu, a może przeróbki w aranżacji wnętrza lokalu? To wszytko stanowi ciekawy content, który może być częścią Waszej strategii marketingowej.

Działania organiczne są ważne, bo budują lojalność i zaufanie, jednak musimy pamięć, że są one kierowane przede wszystkim do osób, które obserwują nas fanpage. W strategii reklamowej restauracji nie powinniśmy, więc pomijać też działań płatnych, które pozwolą dotrzeć nam do zupełnie nowych odbiorców. Projektując kampanię reklamową przede wszystkim powinniśmy skupić się na jej celu. W zależności od tego, który z nich wybierzemy, mamy do dyspozycji różne wezwania do działania „call to action”. Najbardziej popularnym, a jednocześnie skutecznym sposobem konfigurowania kampanii jest wybranie celu reklamowego „zasięg”. Pozwala on na wybór jednego z dwóch szczególnie atrakcyjnych dla branży gastronomicznej call to action – zadzwoń i jak dojadę. Pierwszy z nich pozwoli na natychmiastowy kontakt telefoniczny z Waszym lokalem, drugi uruchomi mapę kierującą do lokalizacji, w której znajduje się obiekt. Prawda, że brzmi doskonale?

Instagram – przez zdjęcie do serca

Wiadomo, że kupujemy oczami, a jak jest z jedzeniem? Bardzo podobnie, nasz wzrok jest pierwszym surowym sędzią każdego posiłku. Dlatego Instagram to skuteczne narzędzie marketingowe dla właścicieli restauracji. Dobrze zaprojektowany content publikowany na tym kanale może sprawić, że Twoim potencjalnym klientom zaburczy w brzuchach. Jeśli chodzi o harmonogram publikacji to w branży gastronomicznej powinien on zostać ściśle powiązany. Godzinami posiłków. Co to znaczy? W porze śniadania publikujcie apetyczne propozycje z Waszej karty na dobry początek dnia, a w porze obiadu dania główne. Tak, żeby pobudzić wyobraźnię potencjalnych klientowi i zachęcić ich do złożenia zamówienia.

Instagram to też świetne miejsce do promowania tzw. dań dnia, jeśli macie je w swojej ofercie. Warto również zróżnicować content od tego publikowanego na profil Facebookowym, bowiem powielanie treści może być źle odebrane przez klientów, którzy obserwują nas na obu kanałach. Zresztą Instagram to nie Facebook i wymaga on prowadzenia zupełnie innego rodzaju komunikacji. Ciekawym narzędziem są też Stories, które warto wykorzystywać, jako kanał informujący o specjalnych promocjach lub wyjątkowych wydarzeniach dziejących się akurat w Twoim lokalu. Pamiętajcie też, że Instagram to przede wszystkim hasztagi. Ich wybór powinien być spójny z nasz strategią komunikacji ,a jednocześnie na tyle szeroki, by trafiać do odpowiedniego grona odbiorców.

Media społecznościowe mają ogromny potencjał marketingowy w budowaniu kampanii promocyjnej restauracji, pod warunkiem, że ich wykorzystanie poparte jest spójną strategią i wiedzą na temat ich działania.

[Głosów:1    Średnia:5/5]