LinkedIn – skuteczny kanał komunikacji B2B
LinkedIn szturmem podbił sektor komunikacji B2B. Nic, więc dziwnego, że marketingowcy coraz częściej wykorzystują portal do prowadzenia kampanii nie tylko wizerunkowych, ale również sprzedażowych. Jak budować promocję marki biznesowej na LinkedIn? Mamy dla Was kilka przydatnych porad.
Daj się zobaczyć z najlepszej strony
Wizerunek to słowo klucz na LinkedInie i wbrew pozorom nie tylko w kampaniach PR-owych. Jeśli chcemy zbudować skuteczny kanał komunikacji, który nie jest narzędziem HR, to powinniśmy nieco przeformułować sposób budowy samego profilu. Uzupełniając informacje o o firmie pamiętajmy o tym, by wzbudzić zainteresowanie i opowiedzieć o swoich sukcesach, jednak w sposób daleki od nachalnego chwalenia się sukcesami. Niech to będzie historia sukcesu Waszej firmy przedstawiona w sposób, którego nie da się zapomnieć. Jeśli nie czujecie się na siłach w budowania komunikacji warto poprosić o wsparcie profesjonalnego copywritera, który przygotuje Waszą biznesową wizytówkę.
Nawiązuj wartościowe interakcje
Czasy, kiedy miarą sukcesu danej firmy w social mediach była ilość polubieni dawno minęły. Szczególnie na LinkedInie dużo bardziej wartościowa jest jakość połączeń niż ich ilość. Warto nawiązywać interakcje z obecnymi klientami oraz użytkownikami, którzy potencjalnie mogą zainteresować się naszą ofertą.
Niech Cię chwalą
Jak budzić zaufanie? Najlepiej za pomocą rekomendacji i poleceń, które są istotnym elementem budowania profilu na LinkedIn. Dlatego warto, żeby osoby będące częścią zespołu naszej firmy pozyskiwały tego typu aktywności na swoich profilach, bowiem przełoży się to na profesjonalne postrzeganie nie tylko naszych pracowników, ale też całej organizacji. Jak robić to najprościej? Komentując i rekomendując umiejętności i kwalifikacje innych, wiele osób odwdzięczy się tym samym kierując się zasadą przysługa za przysługę.
Siła tkwi w grupie!
LinkedIn może być też świetnym nośnikiem wartościowego contentu. Najskuteczniejszym sposobem jego rozpowszechniania będzie dołączanie do grup. Dobór odpowiednich powinniśmy dopasować do targetu naszej firmy. Tworzenie wartościowych treści pomoże też w budowaniu pozycji eksperta i tworzeniu silnego wizerunku opartego na biznesowym autorytecie.
Podsumowując LinkedIn to skuteczne narzędzie do kreowania biznesowego wizerunku, pod warunkiem, że aktywność na tym medium jest oparta na stabilnej strategii.