Władcy umysłów w cieniu koronawirusa, czyli jak prowadzić agencję marketingową podczas pandemii
Pandemia koronawirusa wywarła niebagatelny wpływ na niemal wszystkie dziedziny życia. Plany, marzenia i zawodowe ambicje nierzadko musiały zostać odłożone na drugi plan ze względu na zmianę trybu życia. Zastanawiacie się, jak efektywnie prowadzić agencję marketingową w czasach pandemii?
Pozostań w kontakcie
Dobry klient, to świadomy klient, dlatego na bieżąco dzielcie się aktualnymi trendami z przedstawicielami firm zlecającymi Wam swoje usługi. Dzięki temu ich właściciele będą mieli poczucie kontroli nad tym co się dzieje z wizerunkiem i reklamą ich marek. Dzięki temu lepiej zrozumieją, jak bardzo potrzebny jest im marketing w czasach kryzysu. Jednocześnie nie zapominajcie o tym, że niektóre firmy zmagają się obecnie z największym kryzysem ekonomicznym od wielu lat. Stałym klientom, którzy obecnie są w wyjątkowo trudnej sytuacji warto zaproponować ograniczenie usług do niezbędnego minimum, co pozwoli zleceniodawcy ograniczyć wydatki, a Wam zatrzymać kontrahenta.
Śledź trendy
Koronawirus sprawił, że sytuacja w wielu branżach zmienia się bardzo dynamicznie, dlatego powinniśmy na bieżąco śledzić trendy i orientować się w obecnych realiach rynków, w których działamy. Pozwoli to lepiej dostosować plan marketingowy i efektywniej zarządzać dostępnymi środkami i usprawni komunikację z naszymi klientami.
Zdobywaj nowych klientów
Wiele biznesów ze względu na trwającą epidemię koronawirusa z kanału offline przeniosło się do online. To doskonała okazja, żeby zdobyć nowych zleceniodawców, którzy potrzebują działań promocyjnych dla swojego e-sklepu. Pamiętajmy, że większość z tych osób niewiele wie o rynku e-commerce, dlatego na etapie rozpoczynania współpracy, powinniśmy być dla klienta źródłem informacji o realiach wirtualnego handlu.
Łatwo powiedzieć, że trzeba iść do przodu, jak nagle traci się wszystkie dochody. Z drugiej strony autor ma rację: pandemia jest już na tyle stłumiona, że wszyscy powoli wychodzą z dołka. A ci co nie zaprzestali działań marketingowych, tylko zainwestowali w działania internetowe, są teraz wygrani.