Sekunda na wagę złota, czyli szybkość strony kluczem do sukcesu

O tym, jak ważne jest pierwsze wrażenie w każdej dziedzinie życia nikogo nie trzeba przekonywać. Nie inaczej zbudowany jest świat e-commerce. Często mamy tylko kilka sekund na to, żeby przekonać klienta, że warto nieco dłużej pozostać na naszej stronie, poznając bliżej ofertę. Dlatego każdy właściciel biznesu e-commerce powinien zadbać o prędkość strony. Zbyt długo ładująca się witryna może skutecznie odstraszać użytkowników, których tracimy bezpowrotnie i obniżać poziom zaufania tych, którzy mieli nieco więcej cierpliwości.

Niecierpliwy klient

We wirtualnej rzeczywistości, kiedy świat pędzi coraz szybciej każda sekunda jest na wagę złota.  Ludzie coraz bardziej niechętnie czekają na wszystko, żyjąc w przekonaniu, że chcieć znaczy móc. Dlatego sklepu internetowe walcząc o Przychylność klientów minimalizują czas ładowania stron www do możliwego minimum. W potocznym rozumieniu jedna, czy dwie sekundy nie robią wielkiej różnicy, jednak statystyki pokazują, że nawet połowa sekundy ma kluczowe znaczenie w kontekście optymalizacji współczynnika konwersji. Zupełnie, więc upraszając tę prawidłowość, im szybciej będzie działać nasz sklep, tym po prostu mamy szansę więcej sprzedać. Badania pokazują, że pół sekundy szybsza witryna może zwiększyć nasze konwersje aż o 10%.

Szybkość strony, a strategia SEO

Ponadto prędkość witryny www ma również znaczenie dla wyszukiwarki Google. Zbyt długi czas ładowania osłabia pozycję, a z kolei szybkie strony są widoczne wyżej. A im mniejsza widoczność, tym szanse na pozyskiwanie klientów z ruchu organicznego maleją, co przekłada się na ostateczny wynik sprzedażowy.

Co ma wpływ na szybkość ładowania strony?

Skoro już wiemy, że prędkość witryny www w przypadku sklepów internetowych ma znaczenie strategiczne, zastanówmy się, jak wyniki ładowania można poprawić. Z reguły wiele tego typu problemów ma swoje źródło w kodzie strony, który powinniśmy w takim przypadku jak najszybciej poprawić. Ponadto wszelkie publikowane w sklepie grafiki i zdjęcia muszą być optymalizowane. Istotne jest również to, by zmniejszyć ilość wtyczek mogących w znaczy sposób obciążać stronę. I kwestia bardzo istotna, czyli hosting. Źle dobrany do naszych potrzeb serwer może nie tylko wydłużać czas ładowania, ale również generować dużą ilość awarii, co w przypadku biznesu e-commerce, gdzie często płacimy za pozyskanie każdego klienta jest po prostu niedopuszczalne. Jeśli nie wiecie, jak przyśpieszyć prędkość Waszej witryny, warto to ważne zadanie pod kątem rozwoju e-sklepu oddać w ręce profesjonalistów. Bo w tym wypadku szybko znaczy zdecydowanie lepiej !

[Głosów:1    Średnia:5/5]