Marketing szeptany – pierwsze narzędzie w promocji młodej firmy

Wielu młodych przedsiębiorców coraz częściej ma świadomość, że bez promocji w Internecie, ich biznes może nie przetrwać próby czasu. Oczywiście, zdarzają się wyjątki i spotkać można firmy, które nie posiadają nawet swojej strony internetowej.

Czy warto wybrać social media?

Świadomi przedsiębiorcy zastanawiają się często jakie narzędzie do promocji mają wybrać, aby nie wydać dużo pieniędzy, a żeby odnieść wymierne efekty. Niestety wielu przedsiębiorców wybiera popularne narzędzia, które nie zawsze dobrze są dobrane do celu, który firma chce uzyskać.
Najczęściej wybierany jest profil na Facebooku.

Firmy nie wiedzą jednak, że prowadzenie komunikacji w social media jest znacznie droższe niż wielu się wydaje. Prowadzenie tego typu komunikacji to nie tylko wrzucenie wpisu do kilka dni.
Przygotować tutaj należy odpowiednie grafiki do kampanii, odpowiednią strategię komunikacji, plan wpisów, różnego rodzaju akcje dodatkowe. I przede wszystkim należy posiadać odpowiedni budżet na kampanię reklamową. Obecnie bez dodatkowego budżetu przeznaczonego na reklamę, prowadzenie social media nie ma sensu.

Social media urastają więc do ranki medium przeznaczonego dla marek z dużymi budżetami marketingowymi. Sumarycznie, dobrze prowadzone social media zamykają się w granicach kilku tysięcy złotych miesięcznie.

Marketing szeptany pomaga sprzedawać

Bardzo dobrym rozwiązaniem może tutaj być marketing szeptany.
Jest to narzędzie marketingowe, które polega na tym, że rozmawiamy z zainteresowanymi użytkownikami na forach dyskusyjnych i w innych miejscach, w których użytkownicy rozmawiają i pytają o produkty i usługi.

Marketing szeptany pozwala prowadzić działania prosprzedażowe w Internecie, z użytkownikami którzy chcą kupić produkt lub skorzystać z usługi. Można powiedzieć, że to taki dział sprzedaży, który wyszukuje i sprzedaje produkty bezpośrednio w przestrzeni internetowej użytkownika.

Jest to bardzo skuteczne narzędzie, które we wszystkich badaniach skuteczności plasuje się w czołówce. Większość z nas, przed zakupem konkretnego produktu poszukuje informacji o nim w Internecie. Czytamy opinie, komentarze i wypowiedzi innych. Później podejmujemy decyzje o zakupie. Często zdarza się, że opinie które czytamy to wypowiedzi agencji marketingowych, które prowadzą działania marketingu szeptanego.
Sami jesteśmy więc przykładem, że tego typu działania są skuteczne.

Kampania marketingu szeptanego jest idealnym rozwiązaniem dla marek, które chcą się wypromować. Oczywiście powinniśmy się tu liczyć z normalnym budżetem. Za przysłowiową złotówkę nikt takiej kampanii nie zrobi, przynajmniej nie takiej która da marce określone korzyści.

Samemu również nie warto prowadzić kampanii marketingu szeptanego. Lepiej zaangażować do tego profesjonalną agencję. Taka agencja będzie posiadała odpowiednie doświadczenie, profile z historią (dobre agencje posiadają konta z historią nawet ponad 10 letnią).

Kampania marketingu szeptanego, jest więc idealnym narzędziem od którego należałoby zacząć promocję marki w Internecie. Przyniesie ona znacznie większe korzyści i będzie tańsza niż kampania w social media lub w Google.

[Głosów:22    Średnia:5/5]