Kto pyta zyskuje, czyli formy kontroli Twojego specjalisty ds. marketingu

Wbrew powszechnie panującym stereotypom, marketingowiec to niekoniecznie bujający z głową w chmurach artysta z ołówkiem za uchem. Pracowanie w dziale reklamy wymaga,  co prawda ogromnych pokładów kreatywności i niestandardowego postrzegania świata. Jednak osoba będąca doskonałym marketingowcem musi wykazać się również szerokim wachlarzem umiejętności twardych. Załóżmy sytuację, że wydaje Ci się, że znalazłeś odpowiedniego kandydata na to stanowisko. Pracujecie razem od kilku miesięcy, jednak Ty zastanawiasz się, czy marketing Twojej firmy na pewno jest prowadzony efektywnie. W tym tekście podpowiemy, jakie są formy kontroli specjalisty, który prowadzi działania marketingowe.

Skuteczna sprzedaż usług jest bardzo trudna, jeśli nie niemożliwa bez skutecznej kampanii reklamowej. Współcześnie działania marketingowe są niezbędnym elementem strategii rozwoju zarówno w przypadku małych biznesów, jak i dużych korporacji. Jak mierzyć, więc efektywność podjętych działań bez znajomości tajników branży reklamowej?

Po pierwsze kontroluj koszty

Ścisła analiza wydatków to fundament mierzenia skuteczności poszczególnych kampanii. Dlatego kontroluj budżet i sprawdzaj, jak proporcjonalnie zainwestowane w reklamę środku wpływają na efektywność sprzedaży. Oczywiście ta metoda będzie skuteczna tylko w przypadku kampanii marketingowych nastawionych na generowanie leadów, działania z zakresu PR, czy ogólne akcje wizerunkowe przyniosą efekty w dłuższej perspektywie.

Korzystaj z dostępnych narzędzi

W przypadku kampanii internetowych mamy duży wachlarz możliwości w kwestii oceny ich skuteczności. Wystarczy skorzystać z jednego z wielu dostępnych narzędzi, które wskażą nam ilość pozyskanych leadów, liczbę konwersji, czy CTR. Dzięki temu mamy szybką i jasną ocenę pracy naszego marketingowca, a jednocześnie mamy jasny obraz tego, jak każda wydana przez nas złotówka wpłynęła na pozycję naszej firmy.

Pozwól sobie na skrupulatność

Komunikacja jest w tym przypadku kluczem do sukcesu. Rozmawiaj ze swoim specjalistą ds. marketingu na temat prowadzonych działań, wspólnie analizujcie, wyciągajcie wniosku i sprawdzajcie liczby. Jesteś ciekawa do ilu osób docierają Wasze newslettery, a może interesuje Cię, jakie wskaźniki słuchalności ma radio, w którym emitowane są Wasze spoty reklamowe? Poproś o takie dane swojego marketingowca, dzięki czemu w bardziej transparenty sposób będziesz mógł sprawować kontrolę na działaniami reklamowymi Twojej firmy.

[Głosów:3    Średnia:5/5]