Kampania SEM – kiedy powinniśmy ją stosować?
Aby ludzie dowiedzieli się o istnieniu naszej firmy musimy decydować się na podejmowaniu wielu działań marketingowych tradycyjnych, np. produkcja spotów reklamowych, ulotek. Taką samą koniecznością są też działania e-marketingowe, dzięki czemu mamy szansę na dotarcie do większego grona konsumentów
Działania z zakresu SEM
Prowadzenie kampani SEM to absolutna konieczność, jeżeli chcemy spodziewać się dużych zysków. W pierwszej kolejności warto jednak dowiedzieć się na czym dokładnie polega to działanie i dlaczego nie można tego mylić z SEO.
SEM, inaczej mówiąc Search Engine Marketing – to marketing prowadzony w wyszukiwarkach. To ogół działań promocyjnych na które skupiają się mniejsze czynności. Zaliczyć do nich możemy optymalizacja stron internetowych, linki sponsorowane, pozycjonowanie, czyli osiągnięcie wysokiej widoczności naszego portalu firmowego w ogólnie dostępnych wyszukiwarkach internetowych.
Działania SEO – search engine optimization – to tylko i wyłącznie optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek internetowych. Mają na celu osiągnięcie jak najwyższego wyniku w organicznych wynikach wyszukiwania dla podanych słów kluczowych – keywords.
Jak więc widać SEO wchodzi w skład SEM. SEO to konkretne działania. SEM to bardzo szerokie pojęcie.
Zalety stosowania SEM
Kampania SEM ma wiele zalet o których warto pomyśleć, jeżeli chcemy korzystnie wpłynąć na wielkość osiąganych zysków. Powinna być ona stosowana w przypadku wszystkich firm, które chcą się wyróżnić na tle istniejącej konkurencji. Do zalet stosowania SEM można zaliczyć przyjazny odbiór reklamy. Konsument będzie miał do czynienia z reklamą nie narzucającą swojej woli, a jedynie informującą w lekki i bardzo pozytywny sposób. SEM związane są z ogromna efektywnością, która śmiało przekracza procentową efektywność tradycyjnych reklam, jak np. foldery reklamowe. Dzięki temu, że SEM nastawione jest typowo na dane frazy oraz słowa kluczowe istnieje szansa, że nasza kampania będzie skuteczna. A więc dotrze do osób, które faktycznie skorzystają z danych produktów. Intensywne działanie SEM sprawi, że klienci w szybszy sposób mają szansę na to, aby otrzymać potrzebne informacje o naszej marce, produktach. Reakcja występująca po kampanii SEM jest o wiele szybsza niż po otrzymaniu ulotki do ręki.
Dobra kampania SEM
Nie zapominajmy jednak o tym, że kampania SEM może przynieść nam odwrotne skutki od zamierzonych. Zamiast budowania pozytywnego wizerunku firmy, trwałej i solidnej relacji ze swoimi klientami, możemy ich po prostu stracić. Będzie się tak działo, jeżeli prowadzenie kampanii SEM powierzymy osobom, które wcześniej nie miały z czymś takim do czynienia. Wiadomo, że nie można na samym początku działalności narażać się na duże koszty. Nie zapominajmy jednak o tym, że nieumiejętnie prowadzona kampania SEM lub nawet zwykłe, tradycyjne działania marketingowe mogą wpłynąć na osiągnięcie dna finansowego. Zatem czego nie powinniśmy robić? Nie rzucajmy się więc od razu na dużą wodę. Nie zabierajmy się za jej prowadzenie, jeżeli nie mieliśmy z tym nigdy do czynienia.
Plan na SEM
Kampania SEM musi być starannie zaplanowana i przemyślana, aby jej stosowanie miało sens. Wyznaczmy swoje cele biznesowe. Nie zawsze chodzi tutaj o ogromny zysk, ale chociażby o zwiększenie ilości wykonywanych transakcji. Dzięki temu doprowadzimy do intensywniejszych działań jeżeli chodzi o SEO i SEM. Każda firma musi być świadoma tego, że wszelkie kampanie w telewizji, w sieci to inwestycja w przyszłość i nikt nie będzie w stanie tego uniknąć. Warto wyłożyć pieniądze na profesjonalistów odpowiedzialnych za prowadzenie danych kampanii marketingowych. SEM to proces, który musi trwać i nie można pozwolić na jego wygaśnięcie po szybkim czasie. Na samym końcu należy analizować wszelkie działania odbywające się w sieci, aby wiedzieć, czy kampanie e-marketingowe mają jakikolwiek sens, czy też należy je w odpowiedni sposób “podkręcić”.