Czy warto skorzystać z usług influencera?

Czy warto skorzystać z usług influencera? Co bardziej oddziałuje na nasze decyzje zakupowe niż polecenie danej rzeczy przez bliską nam osobę? Odpowiedź nasuwa się sama. Mechanizm ten wykorzystywany jest również w marketingu, jednak tu w rolę „bliskiej osoby” wchodzi osoba popularna, która dzięki regularnej działalności w mediach społecznościowych wypracowała sobie z odbiorcami tak silną więź, że są oni w stanie zaufać jej tak samo, jak komuś z najbliższego otoczenia.

Nie powinno to dziwić, w końcu kiedy ktoś pokazuje dużą część swojego życia zawodowego, jak i prywatnego, buduje relacje poprzez zaangażowanie, to odbiorca ma wrażenie (czasem złudne, lecz w marketingu nie ma to znaczenia), że dany influencer jest mu bliski, chce go naśladować i ufa mu na tyle, by zainwestować pieniądze w coś, co on poleca. Czy warto skorzystać z usług influencera? Jak najbardziej, jeśli zależy nam na poszerzeniu zasięgów kampanii, większej sprzedaży, jak i budowaniu zaufania do marki oraz jej pozytywnego wizerunku.

Gdzie prowadzi się kampanie z udziałem influencerów?

Influeancer a kampania marketingowa

Czy warto skorzystać z usług influencera? To pewne. Pytanie tylko, gdzie najlepiej przeprowadzić kampanię z udziałem znanych osób. Dużo zależy od tego, który kanał komunikacji dany influencer ma najbardziej rozwinięty oraz do jakiej grupy docelowej chcemy dotrzeć. Jeśli do starszych odbiorców, sprawdzi się Facebook, YouTube i Instagram. Natomiast w sytuacji, gdy naszym targetem są dzieci i młodzież w wieku szkolnym, najlepiej zdecydować się na działania na Snapchacie i TikToku.

Czy warto skorzystać z usług influencera? Oto kilka zalet!

Bez wątpienia odpowiedź na pytanie, czy warto skorzystać z usług influencera, jest jednoznaczna. Warto. Działania te mają wiele zalet. Jeżeli nadal zastanawiamy się, czy warto skorzystać z usług influencera, powinniśmy spojrzeć na ten temat tak: influencer sprawi, że nasz produkt zostanie pokazany w zupełnie nowy, często spersonalizowany sposób. Dodatkowo będzie to ukazanie dużo bardziej wiarygodne niż na przykład w reklamie telewizyjnej, w której występują nieznani aktorzy. Ogromną zaletą przemawiającą za tym, czy warto skorzystać z usług influencera przemawia fakt, że konkretny influencer ma możliwość dotarcia do określonej, dobrze sprecyzowanej grupy odbiorców, do której – bez jego pomocy – marka nie miałaby okazji się dostać.

Czy to się opłaca?

Czy warto współpracować z influencerem

Biorąc pod uwagę koszty, jakie należy ponieść na przeprowadzenie kampanii z udziałem influencera nie ma się co zastanawiać nad tym, czy warto skorzystać z usług influencera. Nawet jeśli wydaje się, że osoba publiczna ma wysokie stawki, to trzeba pamiętać, że efekty takich działań będą dużo korzystniejsze niż inwestycja tych pieniędzy w płatne reklamy, które wielokrotnie są przez internautów pomijane.

[Głosów:0    Średnia:0/5]