Amplifying internetowy

Przez amplifying internetowy rozumiemy często marketing szeptany.
Polega on na realizacji celów klienta poprzez prowadzenie otwartego dialogu i interakcji z konsumentem za pośrednictwem narzędzi internetowych.

Najczęściej amplifying internetowy realizowany jest:

  • Na forach dyskusyjnych, poprzez zakładanie nowych tematów i prowadzenie dyskusji z użytkownikami;
  • uczestnictwie w społecznościach, które budowane są na różnych platformach społecznościowych;
  • zamieszczania i dalsza dystrybucja contentu na portalach sharingowych (np. YouTube, Vimeo), społecznościowych (Facebook, Instagram) czy na mikroblogach (np. Twitter);
  • Komentarzy i opinii, które zamieszczane są w różnej formie, np. w Opiniach Google, na serwisach typu Opineo, Ceneo etc.
  • Współpracy z blogerami, co obejmuje głównie komentowanie wpisów, które publikuje na swoim blogu. Nie obejmuje to jednak współpracy płatnej, która zarezerwowana jest dla działań content marketingowych;
  • Poprzez oficjalne reprezentowanie marki w mediach interaktywnych instytucją e_Rzecznika
  • Współpraca z liderami opinii na forach i platformach, które dają możliwość wymiany poglądów i zapewniają możliwość obustronnej komunikacji.

Jak więc widzimy, amplifying to szerokie działanie, wychodzące nieznacznie poza marketing szeptany sensu stricte.

Główna różnica polega na tym, że nie prowadzi się tutaj już tylko samego dialogu z konsumentem ale idzie się nieco dalej. Wychodzi się poza relację marka – konsument. Dodaje się do niej dodatkowe podmioty, w postaci chociażby moderatora czy administratora forum, z którym nawiązujemy współpracę.
Różnica między amplifyingiem a marketingiem szeptanym jest więc głównie różnicą na poziomie organizacji kampanii marketingowej (różnica na poziomie Key Account Managera, który ma za zadanie zorganizować prawidłowe przeprowadzenie kampanii).

Nie różni się ona na poziomie wykonawczym. Mechanizmy, które wykorzystywane są w amplifyingu są bardzo zbliżone do tych znanych z buzz marketingu. Użytkownik korzysta z tych samych profili, prowadzi taki sam dialog z tymi samymi użytkownikami i komunikuje te same, ustalone wcześniej z klientem korzyści stosowania produktu lub usługi.

 

[Głosów:12    Średnia:4.9/5]