Prowadzenie firmowego bloga – pisać każdy może?

Jedną z form promocji marki jest prowadzenie firmowego bloga. To opcja bardzo skuteczna, pod pewnymi warunkami. Najważniejszym warunkiem jest konsekwencja.

Mówiąc o konsekwencji, mamy na myśli rzetelnie zaplanowanie tematów i całej oprawy bloga. Planowanie kolejnych tekstów jest ważne, ponieważ jeśli marka zdecyduje się na blog z powodu jednorazowego pomysłu na artykuł, nie tylko nie przysporzy to korzyści działaniom marketingowym, ale jest duże ryzyko, że nawet zaszkodzi. Klienci widząc, że firma ostatni raz napisała post kilka miesięcy temu, mogą pomyśleć o dwóch kwestiach:

  1. Czy na pewno marka ma wystarczającą wiedzę o swoim fachu, skoro podzieliła się tylko jej ułamkiem?
  2. Czy firma podchodzi rzetelnie do wykonywanych usług, skoro zaniedbuje własny blog i tym samym nie dba o wizerunek własnej firmy?

Jak widać, firma może rzeczywiście chcieć wyróżnić się spośród konkurencji i poprowadzić świetną bazę swoich umiejętności spisanych za pomocą artykułów blogowych oraz mieć na to doskonały pomysł, ale sam pomysł to nie wszystko. Oprócz pomysłu należy wziąć pod uwagę: możliwości czasowe i umiejętność pisania.

Ile trzeba poświęcić czasu?

Niektórym markom wydaje się, że prowadzenie bloga jest proste. Wszak artykuł szybko się czyta, więc pewnie równie szybko się go pisze, zwłaszcza wtedy, gdy omawiamy bardzo dobrze znany nam temat. To nieprawda. Profesjonalny tekst wymaga nie tylko wkładu merytorycznego, czyli naszej wiedzy, ale przede wszystkim kreatywności. Pozwoli ona na ubranie tej wiedzy w takie słowa, aby zachęcić czytelnika do lektury. Tu potrzebne są umiejętności copywriterskie, dlatego polecamy skorzystać z usług doświadczonego copywritera. Copywriter wykorzysta wiedzę marketingową do tego, by już sam tytuł był chwytliwy, wyróżniający się, a treść prezentowała najwyższy poziom.

Dobry copywriter nie popełnia błędów językowych, a to również jest kluczowy element prowadzenia bloga. Mimo najciekawszej treści, czytelnik nie zdecyduje się na kontynuowanie lektury, gdy w artykule będzie np. pełno literówek. Reasumując i odpowiadając na zagadnienie, ile trzeba poświęcić czasu na jeden tekst, należy zadać inne, podstawowe pytanie. Kto go będzie pisał? Copywriterowi praca pójdzie znacznie sprawniej. Bo dobry tekst powinien sprzedawać.

Oprawa graficzna

Aspekt wizualny bloga nie jest mniej ważny niż same teksty. Czytelnicy lubią artykuły, które są oprawione ciekawą grafiką oraz poparte zdjęciami dotyczącymi danego zagadnienia. Można oczywiście stworzyć bloga samodzielnie, jeśli posiadamy takie umiejętności. Zalecamy jednak zastanowić się nad skorzystaniem z pomocy webdesignera, aby blog pasował do naszej strony internetowej i całej identyfikacji wizualnej. Fachowiec sprawi, że blog zaprezentuje się naprawdę profesjonalnie i nie znajdziemy podobnego u konkurencji. Może się zdarzyć w przypadku wyboru bloga na gotowym szablonie. Ze zdjęciami jest nieco łatwiej. W sieci możemy znaleźć wiele serwisów z bogatą bazą legalnych i darmowych grafik do użytku komercyjnego. Mowa m.in. o Pixabay czy Pexels.

Zalety bloga

Głównym plusem firmowego bloga jest oczywiście podzielenie się wiedzą ekspercką, która pozytywnie wpływa na wizerunek i zachęca klientów do skorzystania z usługi. Ale to nie wszystko. Blog firmowy to doskonały sposób na pozycjonowanie. Musi to być rzecz jasna przemyślane, aby czytelnik nie był poirytowany liczbą słów kluczowych, które psują odbiór tekstu. I tu przyda się pomoc kolejnego fachowca, specjalisty SEO.

Wiele osób może się zrazić koniecznością korzystania z usług dodatkowych osób, bo wiąże się to z kolejnymi kosztami, mimo że nie są one wysokie. Jednak uspokajamy – samodzielne prowadzenie bloga, który będzie dobry jakości, jest jak najbardziej możliwe. Trzeba po prostu czytać dużo wskazówek od osób mających to zagadnienie w małym palcu, w sieci znajdziemy szereg książek i artykułów na ten temat. Warto również obserwować na Facebooku grupy zajmujące się problematyką blogów i social mediów.

[Głosów:7    Średnia:4.9/5]