Marketing szeptany dla barbera

Wielu fryzjerów oraz barberów wraz ze wzrostem swojego doświadczenia i rozpoznawalności na rynku, zapomina, jak ważna jest reklama. Opierają swój sukces na już przychodzących do ich salonu klientach oraz na tych, którzy dowiedzą się o ich salonie „ze słyszenia”. Czy jednak tak powinno to wyglądać? A może warto wspomóc swój sukces działaniami w sieci, a szczególnie marketingiem szeptanym? Jeśli interesuje Was ten temat, to serdecznie zapraszamy do lektury!

Czy reklama ma znaczenie?

Nawet jeśli na pewnym etapie prowadzenia działalności wydaje nam się, że reklama jest zbędna, to tak naprawdę jesteśmy w błędzie. Bez odpowiednich działań marketingowych najbardziej wybitny specjalista czy świetnej jakości produkt nie mają szans na rynku. Szczególnie w XXI wieku, gdy konkurencja jest ogromna, a walka o każdego klienta zacięta. A skuteczna reklama salonu berberskiego, to nie tylko niewielki plakat postawiony przed lokalem. Możliwości jest wiele, trzeba tylko poświęcić chwilę czasu i wprowadzić odpowiedni plan działań. Niezastąpione jest oczywiście propagowanie marki w sieci, szczególnie za pośrednictwem social mediów i marketingu szeptanego. Tym bardziej że nie są to drogie formy reklamy, a efekty, jakie przynoszą, mogą być naprawdę niesamowite. Jednak najważniejszą kwestią jest to, by nigdy nie lekceważyć znaczenia reklamy. Takie podejście szybko może obrócić się przeciwko nam.

Czym dokładnie jest marketing szeptany?

Nie jest tajemnicą, że około 90% konsumentów deklaruje, że przy wyborze produktu lub dostawy usługi kieruje się opiniami innych osób. Nie są to tylko informacje pozyskiwane od najbliższej rodziny czy znajomych, ale również z Internetu. Te osoby poszukują informacji i opinii o firmach na blogach, forach internetowych, czy w porównywarkach cen. Tutaj do działania wchodzi marketing szeptany, inaczej zwany buzz marketingiem lub z angielskiego word of mouth marketingiem. Polega on na sprowokowaniu dyskusji o firmie i na skłonieniu klientów do dzielenia się opiniami i wrażeniami na temat produktu czy usługi. Prawdziwy, umiejętnie przeprowadzony i naturalny marketing szeptany daje mnóstwo korzyści. Między innymi pozwala na:

  • Dotarcie do ogromnej ilości nowych klientów,
  • Budowanie pozytywnego wizerunku marki,
  • Stopniowe budowanie rozpoznawalności marki
  • Lepsze wyniki pozycjonowania strony www
  • Generowanie niskich kosztów związanych z reklamą

Jak wykorzystać marketing szeptany dla barbera?

W przypadku zakładu berberskiego tak jak w całej branży Beauty niesamowicie istotne jest zbieranie pozytywnych opinii i rekomendacji. Tego typu polecenia można zyskiwać za pośrednictwem wielu serwisów:

  • Wizytówki Google
  • Profilu firmowego w social mediach
  • Grup dyskusyjnych na FB
  • Portali branżowych jak na przykład dobryfryzjer.pl
  • Forów dyskusyjnych.

W tym celu najlepiej zgłosić się o pomoc do którejś z profesjonalnych agencji, które zajmują się działaniami buzz marketingowymi. Dzięki temu efekty pojawią się znacznie szybciej, a dodatkowo nie będziemy narażeni na ewentualne pomyłki i błędy. Nieumiejętnie i nieprofesjonalnie prowadzone działania mogą przynieść więcej szkody niż pożytku. Niezwykle istotne jest odpowiednie dobranie grupy odbiorczej i zlokalizowanie miejsc w sieci, w których spędzają czas potencjalni klienci. Dodatkowo należy pamiętać, że działania marketingu szeptanego przynoszą efekty, tylko przy długoterminowym i regularnym praktykowaniu.

[Głosów:1    Średnia:5/5]