Ile powinien kosztować marketing szeptany?

Przeglądając różnego rodzaju oferty i zlecenia na marketing szeptany, spotkać można różne propozycje cenowe.

Warto przy tym temacie zatrzymać się na chwilę i przeanalizować, ile powinien kosztować dobrze realizowany marketing szeptany. Do tematu warto podejść racjonalnie i chwilę pomyśleć nim wybierzemy określoną ofertę.

Kierowanie się ceną nie jest tutaj wyznacznikiem.

Nie warto również posługiwać się argumentem, że „inna agencja powiedziała, że zrobi to za tyle i tyle”. Pamiętajmy, że marketing szeptany to usługa, którą powinniśmy umieć realizować. Nie można wszystkich „marketingów szeptanych” wrzucać do jednego wora.

Wiele agencji, które deklarują skuteczne realizacje kampanii WoMM, wycenia wpisy na śmieszne kwoty. Świadomy klient musi mieć świadomość, że pewnych rzeczy nie da się zrobić taniej.
A jednak mimo to, często wygrywają oferty w stylu 30, 50 groszy za wpis. Zadaniem profesjonalnych agencji jest edukować rynek. Sami również często to robimy. Spotykamy jednak klientów, którzy potrafią zrozumieć, że dobrze realizowana usługa kosztuje, bo wymaga poświęcenia czasu.

Skuteczny marketing szeptany to nie narzędzie samodzielne. Składa się on z kilku elementów. Najważniejsze z nich to monitoring mediów, raportowanie wyników i analiza wypowiedzi, które pojawiają się w Internecie. Do tego dochodzi zalogowanie/zarejestrowanie się na danym forum.

Czasowo mamy więc takie elementy jak:

  • Zapoznanie się z materiałami dotyczącymi kampanii. Zabiera czas, dlatego agencje marketingowe i freelancerzy często pomijają ten etap kampanii;
  • Monitoring mediów, który pozwala nam wyszukać kluczowe dyskusje. Zapoznanie się z wypowiedziami, które pojawiają się w aplikacji zabiera czas. Samo narzędzie również kosztuje;
  • Logowanie/rejestracja na forum;
  • Zapoznanie się z tematem dyskusji, w której chcemy się wypowiedzieć;
  • Analizowanie wyników prowadzonej kampanii i jej optymalizacja;
  • Raportowanie do klienta

Jeśli przeanalizujemy te wszystkie rzeczy (a dodać tu można jeszcze kilka), to w jaki sposób praca może być wykonana dobrze za śmieszną stawkę typu kilka groszy, czy 2, 3 zł za wpis?

Dodanie 1 wypowiedzi nie zajmuje minuty …chyba że zlecenie traktujemy bardzo przedmiotowo i byle jak. Agencje prowadzące kampanię marketingu szeptanego za parę groszy nie prowadzą kampanii WoMM – prowadzą chamski SPAM. Wpisy zamieszczają hurtowo na tych samych forach (domenach), w przypadkowych tematach (np. wpis o preparatach ziołowych pojawia się w temacie o smarach i olejach samochodowych). Zdarza się również często, że wpisy nie są unikalne – zamieszczane są na zasadzie kopiuj/wklej.

ile kosztuje womm

Jeśli ktoś decyduje się na skorzystanie z usługi po kosztach, przez osobę „z łapanki” prawdopodobnie źle na tym wyjdzie. Kampania prawdopodobnie będzie przeprowadzona nieumiejętnie.  Marka więcej może straci niż zyska. Dodatkowo po takiej „kampanii” przedsiębiorca będzie musiał wprowadzić plan naprawczy swojej marki, a to będzie wiązało się z dodatkowym budżetem i zatrudnieniem profesjonalistów.
Pamiętajmy również, że w Internecie nic nie ginie – pozostaje tam na stałe. Dlatego lepiej wydać więcej pieniędzy za jakościową usługę, niż wziąć coś po kosztach i uśmiercić swoją markę komunikacyjnie.

[Głosów:8    Średnia:5/5]