Co i jak reklamować na TikToku?

TikTok stał się niezwykle popularnym kanałem social media w ostatnich latach. Badania pokazują, że aż 25% użytkowników to nastolatki, ale nie brakuje tam też ludzi z innych grup wiekowy. Co zatem najlepiej reklamować na TikToku jeśli posiadamy swoją firmę? Dla jakich biznesów jest to najlepsze narzędzie marketingowe?

Jaki content możemy zobaczyć na TikToku?

TikTok oferuje możliwość nagrywania krótkich, od 15 do 60 sekund, filmików z opcją edycji, dodawania muzyki, filtrów, przejść. Te najbardziej popularne z nich są zabawne, z dobrym poczuciem humoru, z pomysłem i kreatywne. Dużą popularnością cieszą się też socjopolityczne i krytyczne krótkie formy. Nagrywać możemy co tylko przyjdzie nam do głowy. Mogą to być: tutoriale, memy, ruszanie ustami do muzyki czy tekstu, duety, choreografie, vlogi i poradniki. Nie może być nudno, a najbardziej kreatywne firmy zyskują największe zasięgi, co przekłada się na sprzedaż. Za priorytet musimy obrać jakość content prezentowanego na TikToku jeśli chcemy myśleć o skutecznej reklamie.

Kto spędza czas na TikToku?

Na TikToku możemy spotkać najwięcej osób w przedziale wiekowym 10-19 lat czyli tak zwaną Generację Z, zaraz po nich silną reprezentacje maja osoby 20-29 lat. Im osoby starsze, tym jest ich mniej, ale nie znaczy to, że na tej platformie czas spędza tylko młodzież. Każdy znajdzie tam swoją niszę. TikTok nie jest może najlepszym miejscem do reklamowania kremu do protez zębów choć tak na prawdę nic nie stoi na przeszkodzie by spróbować. Przy tworzeniu reklam na TikToka musimy zatem kierować się poczuciem humoru danej grupy wiekowej. Bo jeśli nie znamy trendów w tym zakresie może zamiast śmiesznie wyjść niezręcznie. Specjaliści od reklamy znający się jedynie na poczuciu humoru 40 latków nie powinny tworzyć treści dla nastolatków i na odwrót.

Sprzedawaj humorem, kreatywnością i content marketingiem.

Reklamowanie na TikToku jest z jednej strony łatwe- nie wymaga posiadania profesjonalnego sprzętu i już telefonem komórkowym i filmikiem zrobionym z ręki możemy zyskać tysiące wyświetleń. Z drugie zaś trzeba kompletnie zmienić swój tok myślenia o reklamie, szczególnie jeśli należy się do starszego pokolenia i nie żartuje językiem nowego. Możesz wydać tam setki złotych na reklamę w starym stylu, gdzie sprzedajesz pastę do zębów, która pewni Ci piękny uśmiech i nic na tym nie zyskać. Możesz też zacząć myśleć kreatywnie i sprzedawać autentyczność, humor lub wartościowe, merytoryczne treści. Nawet wielkie marki jak Converse czy brandy kosmetyczne weszły w świat TikToka w ten sposób i podniosły swoja sprzedaż.

Jedną drogą jest reklamowanie świadomości poprzez dobry content marketing, zaangażowanie w treści wartościowe, socjologiczno polityczne, ekologię i edukację.

Druga zaś są memy, choreografie, humor. Bez dobrego pomysłu nie pomogą w tym wypadku duży budżet czy profesjonalny sprzęt. Na te dwa sposoby można reklamować wszystko. Wystarczy tylko zastanowić się czy nasza grupa odbiorców w ogóle się tam znajduje i czy rzeczywiście nasz pomysł będzie ciekawy. Być może lepiej uda się z reklamą swojej firmy wstrzelić na inna platformę social media.

Płatne reklamy na TikToku

Reklamy na TikToku działają dosyć podobnie jak na Facebooku i są płatne. Dobra informacja dla firm, które nie chcą zakładać kolejnego konta social media lub są sceptycznie nastawieni do platformy, jest możliwość ustawienia reklamy bez posiadania konta. Jest to reklama in-feed, wyświetlana w zakładce Dla Ciebie. Pojawia się między filmikami a klikając w nią odsyła nas do wybranej strony.

Płatne reklamy najlepiej wyglądają jeśli znacząco nie różnią się od wyświetlanych na feedzie filmików. Standardowa reklama raczej pozostanie niezauważona. O jej sukcesie decyduje pierwsze 10-15 sekund więc musimy wykorzystać je jak najlepiej. Jeśli nie mamy o tym pojęcia, najlepszą opcją jest zatrudnienie influencera z TikToka do jej zrobienia i zareklamowania w sposób ciekawy naszego produktu. Zatrudnienia specjalisty do dobrego zdefiniowania grupy docelowej i ustawienia reklamy tak, żeby trafiała tam gdzie powinna jest także ważnym aspektem sukcesu naszej reklamy na TikToku.

Z TikToka korzysta obecnie około 3 milionów Polaków i liczba ta ciągle rośnie. Warto przemyśleć czy jest to dobra platforma dla naszej firmy, czy jesteśmy w stanie zrozumieć jej specyficzny humor i klimat, aby wejść tam z z reklamą produktu. To co reklamuje się na tej platformie jest rzecz drugorzędną wobec tego jak to robimy.

[Głosów:1    Średnia:5/5]