Ceny różnych rodzajów reklamy

Zysk firmy musi być okupiony poniesionymi nakładami finansowymi. Nie ma czegoś takiego, że firma zacznie zarabiać bez konieczności włożenia pewnych nakładów finansowych. Na to nie ma szans. Jednym z takich kosztów jest reklama. Trzeba zainwestować w kampanię reklamową, aby ludzie się o nas dowiedzieli.

Cena kampanii reklamowej

Ile kosztuje kampania reklamowa? To zależy. Wszystko zależne jest od branży w jakiej działamy, jaki jest poziom konkurencji, a nawet z jakiego miasta chcemy się wybić. Reklama w dużym mieście jest droga. W mniejszym tańsza, o ile będziemy ograniczać się tylko do jednego rynku. Nie ma możliwości podawania konkretnych kwot za przeprowadzenie całej kampanii reklamowej. Wszystko bowiem zależy również od tego na jakim rynku będziemy chcieli zaistnieć. Ważnym aspektem jest również sama agencja reklamowa. Znana, warszawska agencja reklamowa korzystająca z wiedzy wielu pracowników na pewno będzie chciała większych pieniędzy od ludzi, którzy pracują pod Warszawą i nie zatrudniają setki osób.

Rynek globalny

Jak łatwo się domyślić – reklama na rynku globalnym na pewno będzie kosztowała nas o wiele więcej niż na rynku lokalnym. Jednak tutaj również nie można podawać szacunkowych kwot, bowiem zmieniają się one czasem w mgnieniu oka. Reklama z udziałem zwykłych statystów może być o wiele tańsza niż reklama z udziałem jednego aktora o międzynarodowej sławie.

Tak samo wypuszczenie ulotek na rynku globalnym będzie wiązało się również z poniesieniem ogromnych nakładów finansowych. Trzeba będzie zainwestować w firmy kurierskie, a potem w osoby przenoszące te ulotki. Przepływ takich informacji jest bardzo długi przez co zwiększają się również koszty poniesione na reklamę. Nie można zapomnieć również o tym, że reklama w pasmach telewizyjnych nie należy do najtańszych. Jeżeli chcemy, aby nasza reklama była nadawana przed wieczornym pasmem wiadomości lub ukochanymi serialami, musimy się liczyć, że zapłacimy o wiele więcej niż za reklamę w południowym paśmie, kiedy to przed ekranami zasiada o wiele mniej osób. Nawet, jeżeli chodzi o tę samą stację – cena za reklamę w poszczególnych godzinach może się znacznie różnić.

Rynek lokalny

Cena na rynku lokalnym za reklamę jest o wiele niższa, bowiem przekaz informacyjny jest o wiele krótszy. Jednak nie można liczyć się z tym, że nic nie zapłacimy za reklamę, dzięki której nasi sąsiedzi dowiedzą się o otwarciu nowego sklepu spożywczego. Nawet krawcowa, która siedzibę swojej firmy ma w bloku na osiedlu mieszkaniowym również musi zainwestować w ulotki. Może również w jakieś wizytówki, dzięki którym klienci będą wiedzieli o jej istnieniu. Cały nakład finansowy zależy także od drukarni, która może nie opracuje dla nas całej kampanii marketingowej, ale dane materiały reklamowe dla nas wydrukuje. Reklama w lokalnej telewizji jest na pewno o wiele tańsza od reklamy w mediach ogólnopolskich. To samo dotyczy radia lokalnego i o zasięgu krajowym. Nikt nie jest w stanie podać dokładnych nakładów finansowych, jakie będzie trzeba ponieść na reklamę.

 

Przy czym nie zapominajmy, że zawsze możemy zainwestować w darmową reklamę. Jaką? przekazywaną z ust do ust przez naszych klientów. Jeżeli nasze produkty i nasze usługi będą na naprawdę na wysokim poziomie – klienci sami będą nam sobie o nich opowiadać i dzięki temu jeszcze uda nam się coś na tym zarobić. Nie zapominajmy jednak o tym, że ta zasada działa również w drugą stronę. Zła opinia o produkcie również będzie przekazywana z ust do ust.

[Głosów:6    Średnia:5/5]