Audyt marketingowy – co to takiego?

Wielu przedsiębiorców, z którymi rozmawiam ma obawy związane z alokacją budżetów marketingowych, ponieważ wydaje im się że pieniądze, które przeznaczają na marketing, nie są wydawane w odpowiedni sposób.

Ich obawy można podzielić na 2 kategorie:

  • Obawiają się, że narzędzia które zaczną wykorzystywać w kampanii nie przyniosą odpowiednich rezultatów. Będą drogie i nieefektywne;
  • Mają wrażenie, że budżety przeznaczane na kampanie marketingowe są zbyt wysokie w stosunku do efektów, które przynoszą. Mają wrażenie, że kampania nie jest optymalizowana, a budżety są „przejadane”

Właśnie aby niwelować te obawy, powstała nasza usługa, czyli audyt działań marketingowych.
Audyt, który przeprowadzamy ma na celu optymalizację budżetów marketingowych. Realizujemy go wykorzystując doświadczenie naszych specjalistów.

 

Analiza celów i wizji klienta

Kluczowym elementem jest dla nas zrozumienie celów naszych klientów. Do każdego tematu podchodzimy indywidualnie. Nie mamy gotowych formułek, prezentacji opisujących kim jesteśmy i co zrobiliśmy. Pierwszym krokiem zawsze jest spotkanie, na którym chcemy poznać klienta, ustalić jaką ma wizję swojego produktu. Jak chciałby żeby ten produkt był odbierany przez konsumentów. Staramy się poznać wszystkie wady i zalety produktu.


Strategia marketingowa

Gdy zrozumiemy cele i wizję klienta, przystępujemy do analizy strategii marketingowej – analizujemy dotychczasowe działania marketingowe, które realizował klient lub agencja. Analizujemy budżety, które wydano na kampanię, realizowane działania i przeglądamy raporty agencji marketingowej lub product managera realizującego kampanię in house.

Jeśli dotychczas żadne działania nie były realizowane, pomagamy klientowi przygotować odpowiednią strategię dopasowaną do jego celów. Określamy narzędzia, które powinny zostać zastosowane i edukujemy, żeby klient zrozumiał jak taka kampania powinna przebiegać.

 

Optymalizacja budżetu marketingowego

Analizując dotychczasowe aktywności, sprawdzamy jaki budżet został zainwestowany w jakie narzędzie i jakie dał efekty. Współpracując z wieloma agencjami i klientami bezpośrednimi, mamy odpowiedni benchmark rynkowy. Porównujemy uzyskiwane przez klienta efekty i wydawane budżety z efektami, które w ramach budżety mógłby uzyskać w innych agencjach marketingowych.

Na tym etapie jesteśmy w stanie dokonać optymalizacji budżetu, który przeznaczany jest na kampanię marketingową. Optymalizujemy również wykorzystywane narzędzia. Nasi specjaliści od social media analizują stworzone kampanie, a certyfikowani audytorzy Google oceniają skuteczność i efektywność kampanii w wyszukiwarce Google (SEM i SEO).

Jest to o tyle ważna i istotna czynność, że z doświadczenia rynkowego wiemy, że kampanie nie są optymalizowane, mimo że ich optymalizacja jest jedną z pozycji marketingowych.

W przypadku dużych firm, optymalizacja działań marketingowych daje klientom oszczędności na poziomie kilkuset tysięcy złotych rocznie.

Stałe doradztwo marketingowe i controlling realizacji działań marketingowych

Wielu naszych klientów, po przeprowadzeniu audytu marketingowego, odczuwało potrzebę stałego doradztwa marketingowego w zakresie prowadzonych działań. Wprowadziliśmy więc taką usługę jak stałe doradztwo marketingowe. Polega ona na tym, że stale monitorujemy aktywności marketingowe klienta lub wybranej przez niego agencji marketingowej. Jesteśmy więc tutaj organem doradczym, który służy wsparciem i doświadczeniem, zarówno dla klienta finalnego jak i działającej na jego zlecenie agencji marketingowej.

Dzięki naszej współpracy, otrzymują Państwo gwarancję należytej staranności prowadzenia kampanii marketingowej przez agencję, jej zaangażowanie w optymalizację i przesunięcie środków z działań, które nie przynoszą Państwu wymiernej korzyści.

 

Outsourcing działań marketingowych

Może on przybrać jedną z 2 form:

  • Na zlecenie klienta możemy zrobić kompleksowy research ofert marketingowych i wybrać najlepsze dla klienta zarówno cenowo jak i merytorycznie;
  • Możemy również stworzyć dla klienta dedykowany, zewnętrzny dział marketingu. W ramach tej usługi rekrutujemy osoby mające doświadczenie marketingowe, które wyspecjalizowane są w narzędziach, które dostosowane są do strategii marketingowej ustalonej przez, lub przygotowanej dla klienta. Po naszej stronie jest koordynacja całego działu, realizacja ustalonej strategii i KPI, optymalizacja działań i przyjęcie odpowiedzialności za realizację wyniku.

 

Wszystkie zainteresowane firmy zachęcamy do kontaktu.

[Głosów:11    Średnia:5/5]