Agencja marketingowa czy freelancer?

Decydując się na prowadzenie działań marketingowych dla swojej marki, stajemy również przed wyborem agencji. Wybierając agencję marketingową, zbieramy różne oferty z rynku.

Podmioty, które prześlą nam ofertę można podzielić na 2 grupy:

  • Agencje marketingowe
  • Freelancerzy

Oferta agencji marketingowej

Agencje marketingowe to podmioty, które z reguły zatrudniają kilka – kilkanaście osób, specjalistów w różnych dziedzinach. Freelancer z kolei to osoba, która samodzielnie prowadzi działania marketingowe dla Twojej marki.

Oferta, którą przygotuje agencja będzie bardziej kompleksowa, lepsza merytorycznie ale i droższa. Cena będzie wynikała z faktu, że przy kampanii pracować będzie kilka osób. Dodatkowo cena będzie zawierała abonament za dostęp do profesjonalnych narzędzi, które agencja wykorzysta w kampanii. Wybierając ofertę agencji, kampania powinna być realizowana w profesjonalny sposób, bo poszczególne działania prowadzone będą przez specjalistów z danej dziedziny.

 

Oferta freelancera

Wybierając ofertę freelancera wybierzemy ofertę tańszą. Co do jakości, to z tym różnie bywa. Nie można jednoznacznie stwierdzić, że kampanię zrealizuje on gorzej i da ona gorsze efekty. Jednak kampanię realizować będzie jedna osoba, która zajmować będzie się wszystkim. Freelancer nie podzieli poszczególnych elementów kampanii pomiędzy różne osoby. Wszystko będzie realizowała osoba, z którą podpiszemy umowę.

Agencja jak ma potrzebę zatrudni odpowiednią osobę, freelancer będzie próbował ogarnąć temat w pojedynkę.

Podejmując decyzję, należy zwrócić uwagę jeszcze na inną rzecz.

Zdarzają się sytuacje, że powierzając jakieś działania freelancerowi, po czasie urywa się z nim kontakt, zlecenie pozostaje niezrealizowane i marka zaczyna mieć problem.

Nie ma takich zagrożeń, w przypadku agencji marketingowych, które z reguły są na rynku już kilka – kilkanaście lat, mają pokaźne portfolio klientów i zaufanie rynku.

Pozostaje jeszcze jedna bardzo ważna różnica, a mianowicie czas.

Freelancer nie rozciągnie swojej doby. W ciągu 1 doby będzie on w stanie wykonać ograniczoną ilość działań, nie zrobi więcej. W przypadku agencji, dzięki temu że praca rozłożona jest na kilka osób, w tym samym czasie agencja jest w stanie wykonać znacznie więcej pracy.

Decydując się na wybór podmiotu, któremu powierzymy w opiekę marketingową swoją markę, powinniśmy zastanowić się nad wieloma rzeczami. Przede wszystkim co chcemy osiągnąć i jaką skalę działań planujemy.

[Głosów:7    Średnia:4.9/5]